5 fantastische voordelen van single zijn

18/10/2019 Thomas Verlinden

Je bent net single (of je bent het al een tijdje). Wat een geluk!

Want als single heb je een paar unieke voordelen die mensen in een relatie niet hebben. Ken jij deze 5 verrassende al?

1. Je kan reizen naar waar jij wil, wanneer jij het wil

Let's face it. Reizen met twee is altijd een beetje moeilijk. Dat nadeel heb jij niet. Je moet niet wachten op iemand anders om knopen door te hakken, verlof aan te vragen of eindelijk eens te beslissen of ze nu een strand- of avonturenvakantie willen. Je gaat en staat waar jij wil, wanneer jij het wil. Als je beslist dit weekend een citytrip te boeken, is de enige die je tegenhoudt jezelf! Zin om je avontuurlijke ziel verder te ontplooien? Wat dacht je van een opleiding in het thema toerisme en recreatiatie? Zit reizen helemaal in je bloed, dan is een cursus reisagent of reisleider jou op het lijf geschreven.

2. Je bent de meest betrouwbare in jouw vriendengroep

Jij zet je vrienden nooit aan de kant, je belt niet last minute af "omdat er iets is tussengekomen" en wil ook niet voor middernacht je bed in. Jij bent voor je vrienden een personal coach, relatietherapeut, seks counselor en feestbeest in één. Hoog tijd om je bij te scholen als coach

3. Je hebt tijd om te werken aan jezelf

Single zijn is, meer dan wat dan ook, tijd hebben voor jezelf. Tijd om na te denken wat je wil doen met je leven, maar ook tijd om alles wat al jaren op je bucketlist staat, gewoon uit te proberen. Maak werk van die levenslange droom om een nieuwe taal te leren, ga aan de slag met jouw passie voor mode en interieur, of hef je digitale skills naar een volgende niveau en word social media expert! De wereld ligt aan jouw voeten.

4. Je kan makkelijker sparen

Relaties hebben heel wat voordelen, maar goedkoop zijn ze meestal niet. Citytrips voor 2 waarbij een hostel plots niet meer goed genoeg is, dure etentjes op restaurant of dates naar de bioscoop. Als single kan je eindelijk werken aan dat spaarboekje van je. Of beter nog: leer beleggen en je geld zo slim mogelijk beheren.

5. En het belangrijkste: je kan altijd eten wat jij wil!

Niks is erger dan samen zijn met iemand die je lievelingsgerecht niet lust. Als single is de keuken jouw terrein. Cupcakes als avondmaal of taart als ontbijt het kan alllemaal. Zolang je op zondagochtend rustig op je eigen tempo kan wakker worden met de perfect gezette koffie. Een barrista-opleiding helpt je die kleine droom in vervulling zien gaan.

Klaar om je singleleven een nieuwe wending te geven? Download hier alvast een gratis proefhoofdstuk. Of neem een kijkje tussen alle opleidingen op onze website.

De regeling rond de KMO-portefeuille verandert. Wat betekent dat voor jou?

Overwerkt? Bachbloesems to the rescue

De 5 fasen van rouw

Zo beleef jij een prachtige herfst

Alexandra kiest voor carrière als zelfstandig zwangerschapscoach

Single Coach

Volg deze opleiding en word een krak in je vak als Single Coach.

Coaching

Single lifeSingles dayVoordelen van single zijnOpleidingenCursusAvondonderwijsVolwassenenonderwijsVerrassende voordelen van single zijn