Hoe Frederik een nieuwe carrière begon in Digitale Marketing tijdens COVID-19

12/08/2020

Dit is Frederik. Hij studeerde recent af als digitale marketeer en lanceerde zijn nieuwe carrière. Hij vertelt ons hoe de lockdown ervoor zorgde dat hij zijn doelen op een rijtje kon zetten en besloot volledig te gaan voor zijn diploma Digitale Marketing.

Wanneer de crisis begon, zat ik ineens zonder job. Ik werkte in de retail als verkoper, maar door de lockdown moesten we de winkels sluiten en werd een groot aantal werknemers ontslagen. Dat was natuurlijk jammer, maar als ik er nu op terugkijk is dat voor mij een goede opportuniteit geweest om mijn doelen te herbekijken. Ik bleef niet bij de pakken zitten en besloot meteen werk te maken van een nieuwe carrière: Digitale Marketing.

Na wat online research kwam ik uit op deze school. Ik schreef me in voor de allround opleiding Digitale Marketing, omdat de opleiding professioneel leek en alles omvat wat een digitale marketeer moet weten. De cursussen waren meteen online beschikbaar en ik begon vol goede moed aan mijn nieuwe studie. Ik spendeerde dagelijks minstens 4 uur aan het studeren van de verschillende modules en legde na een paar maanden online de examens af.

Naar het einde van mijn opleiding toe, begon ik al interessante vacatures te zoeken. Zo vond ik de vacature voor mijn huidige job. Ik legde nog snel mijn laatste examen af en solliciteerde voor mijn droomjob met mijn kersverse diploma. Een dag later werd ik uitgenodigd voor een online interview - alsof een interview in het echt nog niet spannend genoeg is! De interviewster zei dat ze al gehoord had van de opleiding en de school. Ze stelde me enkele vragen over digitale marketing, die ik zonder problemen kon beantwoorden en vroeg me om mijn vaardigheden ook met enkele tests te bewijzen. Die kreeg ik na het interview opgestuurd en mocht ik enkele uren nadien indienen. De tests waren ook geen enkel probleem, aangezien ik tijdens de opleiding veel praktijkervaring had opgedaan. De resultaten waren uitstekend en ik kreeg enkele dagen erna een jobaanbieding. Die greep ik met beide handen aan en nu werk ik dus als Junior Digital Marketeer bij een marketingbureau in Antwerpen.

Ik zou de opleiding zeker aanraden aan anderen. Voor mij was het de perfecte bezigheid om tijdens de lockdown nuttig bezig te zijn en mijn toekomst zelf vorm te geven. Mijn grootste struikelblok was het blijven geloven dat ik het in me had om een succesvolle carrière uit te bouwen. Ik had nog nooit deftig gestudeerd, na het middelbaar was ik meteen beginnen werken in retail. Maar dankzij de ondersteuning van de docenten en mijn vrienden ben ik er toch geraakt. Ik kan nu met een tevreden blik terugkijken op mijn opleiding en me volledig focussen op mijn toekomst in de marketingsector. Als ik iets kan meegeven aan toekomstige studenten, dan is het: blijf geloven in jezelf en je komt er wel! Hoe cliché dat ook klinkt, het is echt zo.

Carrièrebepalende skills zorgen voor een rooskleurige toekomst

Volg het voordeligste pad naar jouw droomcarrière

Een opleiding volgen: een investering die zich altijd terugbetaalt

Why you should get into painting!

Do you want to be more assertive?

Management & Bedrijfsvoering

Evenementen & Organisatie