Summer body

04/07/2018 Thomas Verlinden

Allereerst willen we je reminden dat elk lichaam perfect is en dat er geen 'normaal' figuur bestaat. Wil je je beter in je vel voelen, ga dan iets vaker sporten. Een halfuur per dag zorgt ervoor dat je fit genoeg bent en dat je je lichaam meer gaat appreciëren.

Wanneer je intensief of langdurig traint, is niet alleen je voeding belangrijk maar kan een sportdrank ook goed van pas komen. Zo neemt je lichaam extra voedingstoffen op tijdens je work-out.

Je hebt verschillende soorten drankjes. Enerzijds heb je eiwitdrankjes. Deze gebruik je best tijdens zware trainingen. Je kan ze ook gebruiken om spiermassa op te bouwen. Anderzijds heb je dorstlessers. Deze vullen je vochtverlies aan en bevatten weinig koolhydraten. Ten slotte heb je energiedranken die vocht en koolhydraten leveren. Deze drankjes zorgen voor een optimale koolhydratenverbranding en zijn dus uitermate geschikt om te gebruiken tijdens duursporten.

Er zijn een aantal zaken waaraan een goede sportdrank moet voldoen. Een goede sportdrank bevat bijvoorbeeld natrium dat het verlies van zout tijdens het zweten compenseert. Een ander belangrijk ingrediënt is glucose. Je lichaam heeft tijdens het sporten suikers nodig en glucose wordt gemakkelijker door het lichaam verteerd dan fructose. Een lekker smaakje is ook van belang. Zo ga je er sneller en meer van drinken.

Onder het motto: “Wat je zelf doet, doe je meestal beter.” Kan je uiteraard zelf een drankje samenstellen. Pers enkele sinaasappels tot je een halve liter sap bekomt. Vervolgens leng je dit fruitsap aan met een halve liter water en voeg je er twee gram zout aan toe. Een heerlijk drankje boordevol energie!

Ook interesse in de sportwereld en wens je hier een carrière in uit te bouwen? Volg dan een cursus sportvoeding aan De Schoonheidsschool.
Of ontdek al onze sportopleidingen aan de Schoonheidsschool of aan het centrum voor afstand-en avondonderwijs!

Stressy

Plons

It's getting hot in here

Vrouwen willen geen dieetproducten meer

Recept: beautyburger

Sportvoedingsadviseur

Praktijkgerichte opleiding met coaching van professionele topdocenten!

Sportmanager

Volg de opleiding Sportmanager en word een krak in je vak als sportmanager.

Sportmasseur

Schrijf je in voor de avondcursus Sportmasseur en word veelzijdig Sportmasseur.

Sport Motivatiecoach Allround

Leer hoe je stap voor stap sporters begeleidt in hun training, bij hun voeding & motivatie

Sportmasseur

Schrijf je in voor de cursus Sportmassage en word veelzijdig Sportmasseur.

courseMaterial

Massage Districos