Zo beleef jij een prachtige herfst

21/10/2019 Thomas Verlinden

De herfst is voor velen hét moment voor wandelingen doorheen de natuur, gepofte kastanjes, overheerlijke ovenschotels en een heerlijk knisperend haardvuur. Sommigen onder ons hebben echter wat meer moeite met de kortere dagen, het regenachtige weer en de kou. Daarom zetten we in deze blog een aantal tips op een rijtje zodat ook jij een prachtige herfst kan beleven.

Ga op pad

Trek je warmste jas aan, je nieuwe regenlaarzen en ga het huis uit! Talloze studies hebben immers reeds bewezen dat voldoende daglicht en vitamine D je gezonder maken. Door te bewegen maakt je lichaam bovendien extra endorfine aan, waardoor je je meteen weer vrolijker gaat voelen!

Je bent mooier als je lacht

Gieren, lachen, brullen … je wordt er telkens een stuk vrolijker van. Zelfs als je niet meteen een reden hebt om te lachen, kan je best een glimlach op je gezicht toveren. Uit onderzoek blijkt immers dat je gezichtsuitdrukking al voldoende is om je gemoedstoestand te beïnvloeden. Dus ook al is het niet echt, lachen werkt! Wil je meer weten over hoe je lachend door het leven gaat, of anderen helpt hun lach terug te vinden? Download dan zeker eens het proefhoofdstuk van onze thuiscursus Happiness Coach. Deze opleiding leert je alles over geluk en positieve energie.

Dagelijkse herfstkost

De verleiding is natuurlijk groot om je in de herfst vol te proppen met chocolade, snoep, warme appeltaart en brownies. Probeer echter aan die verleiding te verstaan! Ga in de plaats voor typische (winterse) gerechten boordevol vitaminen. Wat dacht je van een heerlijke hutsepot, een zelfgemaakte ovenschotel of een romig pompoensoepje? Comfort food is the way to go in de herfst! Wil je graag wat meer tips & tricks voor een gezonde levensstijl? Binnen het cursusthema Gezonde voeding vind je gegarandeerd wat je zoekt!

Blijf bezig

Heel wat mensen voelen zich in de herfst vaak wat lusteloos, en kruipen liever onder een dekentje in de zetel. Zo werk je een herfstdip in de hand. Zorg daarom voor voldoende afleiding en doe iets leuks, zoals een opleiding cupcakes bakken of die cursus Spaans waar je al jaren van droomt.

De thuisstudies van het Centrum voor Afstandsonderwijs zijn de ideale bezigheid tijdens de wintermaanden. Lisa M. uit Mol schreef zich in voor de cursus Noors, zij vindt een thuisstudie alvast “de ideale manier om je bezig te houden op een regenachtige zondagmiddag. Ik leer iets nieuws bij én het is ontzettend leuk om te doen”. Heb jij zin om je net als Lisa tijdens de herfstmaanden te verdiepen in een nieuw onderwerp? Neem dan snel een kijkje naar onze thuisstudies en kies jouw favoriete opleiding!

6 vragen om jouw ideale studiemethode te bepalen

Groene kometen

Succesverhaal: interview met oud-student Medisch Secretariaat Lydia Renard

Design een nieuwe carrière als grafisch vormgever!

5 fantastische voordelen van single zijn