Paardenfokker, cpProfessionWithFuture

Paarden fokken is een enorm interessante maar eveneens drukke bezigheid. Naast de dagelijkse verzorging van een paard, de vereisten waaraan je als fokker moet voldoen en alle andere vereisten die een paard moet hebben, moet je goed de genetica van het paard kunnen onderzoeken. Op die manier fok je met succes volbloed prijzenwinnaars!

Dankzij deze cursus word jij niet enkel een expert op het gebied van formidabel presterende en prachtig ogende, gezonde volbloeden, maar leer je ook hoe je een winstgevend bedrijf moet opstarten en uitbaten.

Ik geloof dat er geen nobeler wezen is dan een paard.

onbekend.
cpWouldYou
  • jouw favoriete paard een gezinnetje laten stichten
  • op een veilige, verantwoorde en diervriendelijke manier veulens leren fokken
  • alles leren over kweekprogramma’s, stambomen en erfelijke aandoeningen
  • de regelgeving en het registratieproces voor paardenfokkers op je duimpje kennen
  • thuis op eigen tempo studeren, met online ondersteuning van een rasechte dierenvriend
Paardenfokker
  • cpEducationTypeProfessional
  • Centrum voor Afstandsonderwijs
  • cpCourseTypeHome
  • 3-6 month.plural cpCourseTypeHomeDurationSuffix
  • cpCourseTypeDiplomaPrefix diploma
  • €274
cpProgram Paardenfokker
cpCourseContent
  • Hoe start je vanaf nul een paardenfokkerij op
  • Wat heb je precies nodig en aan welke vereisten moet je fokkerij voldoen
  • Welk paard gebruik je het best voor je fokprogramma
  • Hoe zit het met de genetische structuur van je paard
  • Leer paarden beter kennen: het gedrag
  • Welke aandoeningen komen voor bij paarden en hoe voorkom je deze
  • Reguleringen en wetgevingen omtrent paardenfokkerijen
  • Verschillende manieren om je merrie te dekken
  • Zwangerschap en de geboorte van het veulen
  • Een overzicht van alle raspaarden met hun eigenschappen
Paardenfokker thuisstudie
  • Leer alles over het fokproces van begin tot einde
  • Schaaf je kennis over paarden bij
  • Ontdek hoe je een succesvol bedrijf opstart, uitbaat en winstgevend maakt
cpFutureOpportunities
  • Start je eigen zaak
  • Word werknemer bij een paardenfokker in je buurt

cpPracticalInfo

Je kan direct aan de slag na je inschrijving! De digitale cursus staat meteen op jouw profielpagina. De papieren versie gaat onmiddellijk op de post en deze ontvang je snel thuis. Dankzij de flexibiliteit van een thuisstudie studeer je waar en wanneer je wil. Je krijgt een jaar lang begeleiding van een gepassioneerd topdocent via een online platform, dus je staat er niet alleen voor! Wanneer je slaagt voor jouw opleiding, versturen wij jou het diploma.

cpFinancialInfo

Je betaalt voor je opleiding Paardenfokker maar 274.00 euro. Hiervoor krijg je het geïllustreerde cursusboek, de professionele begeleiding van je docent gedurende één jaar, levenslange toegang tot het online studentenplatform én de mogelijkheid om binnen een termijn van vijf jaar gratis examen af te leggen! Alles voor een ideale start!

Paardenfokker
  • cpEducationTypeProfessional
  • Centrum voor Afstandsonderwijs
  • cpCourseTypeHome
  • 3-6 month.plural cpCourseTypeHomeDurationSuffix
  • cpCourseTypeDiplomaPrefix diploma
  • €274

cpStartNewCarreer Paardenfokker. cpChooseQualityEducationWith Centrum voor Afstandsonderwijs.

cpGoodToKnowAboutCourse Paardenfokker

Het Centrum Voor Afstandsonderwijs is de belangrijkste opleidingsverstrekker van opleidingen in afstandsonderwijs in Vlaanderen. Door de jarenlange ervaring heeft de school een groot en gebalanceerd opleidingsaanbod uitgebouwd met relevante opleidingen voor de arbeidsmarkt. Kiezen voor het Centrum Voor Afstandsonderwijs is kiezen voor flexibel studeren waarbij je toch persoonlijk begeleid wordt door gemotiveerde en professionele docenten.

appDownloadTitle
cpHomeUSP1
cpHomeUSP2
cpHomeUSP3

cpBlogsHeading

cpTestimonialsHeading

KELLY H.

Ik heb onlangs een manege overgekocht en daarnaast wou ik graag paarden fokken. Ik ben al sinds een half jaar bezig en mijn eerste merrie is ondertussen al zwanger. Ik heb veel gehad aan de cursus en specifiek de uitleg over de stambomen.

STIEF M.

Ben enorm veel te weten gekomen over paarden. Heel interessant. Ik was nog niet zeker met welk ras ik zou fokken, maar ik ben er intussen uit. Echt een aanrader!

CHARLOTTE S.

Ik heb al vanaf dat ik 6 jaar was op paarden gereden en ik heb op mijn 12 mijn eerste pony gekregen. Ik had graag geweten hoe ik een kweekprogramma met pony's zou kunnen opstarten. Ik ben nu bezig met mijn stallen in orde te maken.

cpLiTestimonials