Docent Tom Ector ontwikkelt droomconcept: Bodyreset

30/09/2019 Thomas Verlinden

Veel mensen willen tegenwoordig werken aan een gezonder en evenwichtiger leven. Klinkt allemaal heel eenvoudig, maar het blijkt vaak een grote uitdaging waar heel wat expertise bij komt kijken. Jij kan als toekomstig personal coach het verschil maken door trainings- en voedingsschema's op maat te voorzien en klanten op een gezonde en verantwoorde manier te begeleiden.

Ook docent en personal coach 'Tom Ector' is hiervan overtuigd. Hij ontwikkelde zijn eigen droomconcept ‘Bodyreset'. "Binnen het concept ‘Bodyreset’ helpen we je lichaam in vorm te houden via 3 pijlers: beweging, voeding & motivatie. Ik heb het concept al kunnen uitwerken op drie verschillende locaties en ondertussen zijn we al met 10 personal trainers, een voedingsdeskundige en twee bewegingsanimatoren. Deze laatste twee toppers verzorgen onze beweegsessies in bedrijven, maar vormen ook de ‘energizers’ tijdens presentaties."

Goed begonnen is half gewonnen

Met een opleiding Personal Coach kan jij het verschil maken! Dat zegt ook Tom. "Een goede opleiding als personal trainer is vandaag cruciaal. Er is een ontzettend grote groeimarkt voor personal coaches, wat uiteraard enkel positief is! Met weinig professionele achtergrond kan je geen optimale service bieden. Kies daarom voor deze opleiding en wees je concurrenten een stapje voor!"

Professionaliteit

In principe kan iedereen personal coach worden, maar is dat wel een goed idee zonder professionele achtergrond? "Bij sollicitaties komen sommige mensen zich heel enthousiast aanbieden. Natuurlijk heb ik dan ook al getracht om mensen te vormen tot personal coach. Dat bleek een grotere uitdaging dan gedacht. Je moet als personal coach begrijpen wanneer iemand komt revalideren, en wat hij/zij van jou verwacht. Een opleiding is dus noodzakelijk om een professionele basis te krijgen. Het is dus zonder twijfel een meerwaarde en een noodzaak om de opleiding Personal Coach te volgen!"

Een opleiding tot personal coach

Tom volgde zelf diverse opleidingen aan onze school en voelde zich op één of andere manier verbonden. "Ik wil zeker aanstippen dat de opleiding Personal Coach écht een topper is. De werkwijze van de school is heel professioneel en dat kan me enorm bekoren. Je kan de studie volledig zelfstandig van thuis uit volgen op eigen tempo. Dat is echt heel aangenaam."

Een uitdaging als personal coach

Heb je zelf zin om door te groeien of jezelf bij te scholen tot een echte personal coach? Aarzel dan zeker niet! Met een professionele achtergrond heb je vrijwel meteen kans op een uitdagende job. Dat zegt ook Tom: "Via onze site worden sollicitanten spontaan naar het Centrum voor Avondonderwijs verwezen, omdat veel van onze eigen mensen er een vorming hebben genoten. Als mensen zich presenteren, nadat ze er de opleiding hebben gevolgd, komt er meteen een knipoog naar een potentiële job. Het is een ontzettend leuke job waarin heel veel positieve vibes heersen. Mensen voelen zich goed tijdens de lessen en zitten bovendien ook nog eens goed in hun vel!"

Zin in een carrière als personal coach? Meer informatie vind je terug op onze website. Wil je al eens proeven hoe je droomopleiding eruitziet? Download dan hier alvast een proefhoofdstuk! Geef je carrière een sportieve toekomst en schrijf je vandaag nog in!

• Een intakegesprek voeren waarbij je de verwachtingen van de klant perfect afstelt op de fysieke mogelijkheden
  • Een persoonlijk trainingsplan op maat opstellen, bijsturen en beoordelen
  • Gepast voedingsadvies, gerichte feedback en psychologische ondersteuning bieden aan klanten

Personal Coach, aProfession

cpLiPracticalInfo

• Diploma
  • courseTypeH
  • 3-6 month.plural cpCourseTypeHomeDurationSuffix
  • €589€441.75

cContent

• Je doelgroepen als personal coach
  • Fysieke activiteit en gezondheid
  • Anatomie en fysiologie van het bewegend lichaam
  • Individuele trainingsschema’s opstellen
  • Gepersonaliseerde voedingsschema’s ontwikkelen
  • De personal coach als psycholoog
  • Functionele trainingstechnieken
  • Stressreductie, afslanking en spieropbouw
  • Starten als zelfstandig personal trainer

blogAvailable

Hoe Anja na haar studies zelf docent werd

10 tips voor meer beweging op het werk

Sekscounselor of Seksuoloog: welk beroep past bij jouw ambities?

Personal Training zit in de lift!

Een uitdaging als fitnessinstructeur!

Personal Coach

Persoonlijke Ontwikkeling

Coaching

Personal coachPersonal trainerGezondheidSportConditieVermagerenAfvallenBewegingsdeskundigeTrainingsadviesUithoudingsvermogenTrainingsleerThuisstudieVolwassenenonderwijs