Slaag net zoals Tessa voor je ingangsexamen Geneeskunde dankzij onze school

31/10/2022 Thomas Verlinden

Droom je van een carrière als dokter? Of wekt een ander medisch beroep zoals tandarts, kinesist of verpleegkundige jouw interesse? Dan weet je vast en zeker dat je voor deze beroepen een diploma hoger onderwijs nodig hebt. Wil je de stap naar de universiteit of hogeschool wagen? Volg dan het voorbeeld van Tessa en behaal snel een waardevol diploma!

Hey Tessa, nog proficiat met je geslaagd ingangsexamen Geneeskunde! Hoe valt de opleiding tot nu toe mee?

“Bedankt! Het was spannend, maar ik heb het toch maar gehaald! Mijn eerste maand in de bachelor Geneeskunde zit er nu op en voorlopig ben ik nog steeds enthousiast. De opleiding is uitdagend, maar ik prijs me elke dag gelukkig dat ik deze studierichting mag volgen. Ik hoop ooit aan de slag te gaan als neuroloog, dus het was absoluut essentieel dat ik slaagde voor het ingangsexamen Geneeskunde. Ik had dan ook geen plan B. Ik moet en zal dokter worden!”

Hoe heb je jezelf voorbereid op het ingangsexamen?

“Wanneer je een ingangsexamen wil doen, krijg je een overzicht van de examenleerstof. Die leerstof bestaat uit verschillende elementen uit de wiskunde, fysica, chemie en biologie. Wat wiskunde en fysica betreft, had ik al veel vertrouwen in mezelf. Mijn punten voor deze vakken waren immers altijd al hoog. Wat chemie betreft, zou ik bijles van mijn broer, die student Farmaceutische Wetenschappen is, krijgen. Het enige wat ik nog nodig had, was wat extra ondersteuning op het vlak van biologie. Deze ondersteuning vond ik bij jullie school, in de opleiding Anatomie, Pathologie en Fysiologie.”

Waarom koos je voor de opleiding Anatomie, Pathologie en Fysiologie?

“Tijdens mijn zoektocht naar goede voorbereidingslessen biologie, viel deze opleiding me meteen op. Vooral de opdeling anatomie, pathologie én fysiologie sprak me aan. Ook de begeleiding van de ervaren docent was een absolute meerwaarde. Zo kreeg ik meteen de kans om alvast te proeven van mijn toekomst als geneeskundestudent. Gelukkig verjaar ik in februari, waardoor ik dus al snel als meerderjarige mocht starten. Bovendien was de opleiding makkelijk combineerbaar met mijn studies aan de middelbare school. Zo was het voor mij gemakkelijk om twaalf weken lang een avond in de week vrij te houden voor deze opleiding.”

Op welke manier heeft de opleiding je geholpen met je ingangsexamen?

“Deze opleiding gaf me een brede inkijk in de essentiële leerstof voor het ingangsexamen. Hierdoor voelde ik me enorm goed voorbereid op mijn examen. Terecht, zo blijkt, want ik was van de eerste keer geslaagd! Dat komt volgens mij ook voor een groot deel door mijn docent. Zijn kennis en ervaring zorgden ervoor dat ik tijdens de les aan zijn lippen hing! Bovendien gaf hij me enkele waardevolle tips om mijn slagingskansen te verhogen. Ik ben hem dan ook enorm dankbaar! En het beste van al? Ik heb in de eerste maand al veel leerstof gekregen die ik eigenlijk al tijdens deze opleiding heb gezien. Handig, toch?!”

Wil je net zoals Tessa starten in de gezondheidssector maar vind je de stap naar het hoger onderwijs nog wat te groot? Volg dan onze praktijkgerichte opleiding Anatomie, Pathologie en Fysiologie en maak kennis met de medische wereld.

• Een anatomisch correcte terminologie beheersen
  • Alle spieren en beenderen op je duimpje kennen
  • De werking van de spijsvertering, nieren en longen correct en helder uitleggen

Anatomie-pathologie-fysiologie, aProfession

cpLiPracticalInfo

• Diploma
  • courseTypeG2
  • 12 cpCourseTypeDurationLesson cpLessonsPer 3 cpHoursPerClass
  • €703

cContent

• De anatomische terminologie
  • Algemene morfologie
  • Speciële morfologie
  • Anatomie van het zenuwstelsel
  • Anatomie van de longen (respiratoir systeem)
  • Anatomie van hart en bloedvaten
  • Anatomie van de spijsvertering
  • Anatomie van de nieren
  • Anatomie van de zintuigen
  • Basis Fysiologie
  • Fysiologie van de orgaanstelsels
  • Algemene en specifieke pathologieën
  • Preventie en behandeling van pathologieën

blogAvailable

5 tips om je cursus beter te begrijpen

8 tips om te studeren in de zomer!

Bowls for Glory

Succesverhaal: interview met oud-student Medisch Secretariaat Lydia Renard

Een opleiding volgen: een investering die zich altijd terugbetaalt

Anatomie-pathologie-fysiologie