Natuur/Natuurwetenschappen

Natuurwetenschappen

Ben je geïnteresseerd in het leven van planten en dieren? Wil je meer te weten komen over de chemische en fysische verschijnselen waarmee we dagelijks in contact komen? Met een opleiding uit het subthema Natuurwetenschappen word jij de Einstein van morgen!

Onze docenten helpen je om alles tot in de puntjes te begrijpen zodat je ook echt in de praktijk met jouw kennis aan de slag kan. De cursussen zitten vol tips & tricks, oefeningen en extra lesmateriaal, zodat jij alles leert wat je nodig hebt om een expert te worden.

wetenschappelijk inzicht

alle wetten van de fysica

sterke onderzoeksvaardigheden

carrière in wetenschap

alles over natuurwetenschappen

natuurwetenschap van A tot Z

analytisch denkvermogen

toepasbaar in dagelijks leven

inzicht in de evolutietheorie

voor de einsteins van morgen

noCoursesWithinSubtheme Natuurwetenschappen

beSureOfYourFuture

Kennis van de verschillende natuurwetenschappen is essentieel voor bepaalde beroepen. Deze cursussen bereiden je perfect voor op allerlei opleidingen, van doktersopleiding tot archeologie. Overweeg je een universitaire studie waarbij natuurwetenschappen aan te pas komen? Neem dan zeker eens een kijkje naar onze cursussen.

Een opleiding natuurwetenschappen is zeker interessant! Je toont aan dat je een algemene interesse hebt in de natuur, maar vooral ook dat je bereid bent om te blijven bijleren. Dat is een ontzettend goede eigenschap om op je cv te zetten! - employerSpeaks

Natuurwetenschappen

trendsCapitalized

Steeds meer studenten uit BSO of TSO overwegen aan de universiteit een natuurwetenschappelijke richting te studeren. Dat is natuurlijk super, maar soms hebben ze niet de juiste basiskennis om te slagen. Daarom zijn extra cursussen perfect als voorbereiding voor zij die de basiskennis van de natuurwetenschappen niet in het middelbaar hebben meegekregen. Je speelt beter op zeker!

Natuurwetenschappen, hundredPercentOfTheTime

Wetenschappers zijn voortdurend bezig nieuwe natuurwetenschappelijke fenomenen te ontdekken en verklaren. Zo hebben ze recentelijk ontdekt dat het uitsterven van dinosauriërs ervoor zorgde dat het andere leven op aarde (waaronder de zoogdieren) verdubbelde! Een andere interessante gebeurtenis is de eerste foto van een superzwaar zwart gat. Op 10 april 2019 is het wetenschappers voor de eerste keer gelukt een zwart gat te fotograferen.

Na het middelbaar had ik zin om een universitaire studie te volgen, maar ik voelde me daar toch niet helemaal klaar voor. Ik had ook nooit veel wetenschappen gehad en daarom besloot ik om mezelf er toch nog wat meer in te verdiepen. Na de opleiding Natuurwetenschappen voelde ik me volledig klaar om mijn studie aan de universiteit te starten! Echt een aanrader! - exStudentSpeaking

Thomas Verlinden

Opleidingsadviseur

Een opvallende trend die we regelmatig zien terugkomen bij studenten die een cursus via afstandsonderwijs gevolgd hebben, is dat hun slaagkans 74% hoger ligt wanneer ze later aan een natuurwetenschappelijke universitaire opleiding beginnen.

niceToKnowHeader

• Wist je dat onze neus en oren nooit stoppen met groeien? Daarom hebben oudere mensen vaak grote oren en een grote neus.
  • 25% van de botten van een volwassen mens zitten in de voeten.
  • Om één stap te zetten gebruiken we ongeveer 200 verschillende spieren.
  • Net zoals onze vingerafdruk heeft ook elke tong een unieke afdruk.